A nyilvánosság bevonásával készül a szélcsatorna vizsgálat
Környezetvédelmi vizsgálatok segítik az M0 továbbépítését. A szélcsatorna modellkísérlet és segíti az építettőt és a tervezőt az alagutak méretének és helyének optimalizálásában. Az érintett önkormányzatok, civil szervezetek és az érdeklődők is figyelemmel kísérhetik a vizsgálatot.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési pályázattal választotta ki a Budapesti Műszaki Egyetem Áramlástan Tanszékének pályázatát, amely alapján a tanszék szakemberei öt hónap alatt végzik el azokat a vizsgálatokat, amelyek eredményei alapján megítélhető, hogy az M0 körgyűrű 10-11. sz. főutak közötti szakaszának különböző nyomvonalai esetén a jelenlegi állapothoz képest milyen mértékben változik a levegőszennyezettség és a zaj a környező településeken. A BMGE Áramlástani Tanszékén épített terepmodell készítésével, az uralkodó, illetve jellemző szélirányok figyelembevételével a változatok légszennyezőanyag terjedését, így a lakott területek várható terhelését vizsgálják. A szélcsatorna laboratóriumban azokra a kérdésekre keressük a választ, hogy különböző szélirányok esetén hova fújja a szél a szennyező anyagokat, azok hogyan hígulnak a szél hatására és a levegőszennyezés milyen terhelést jelent az ott élőkre nézve. A szélcsatorna vizsgálatokhoz a zajterhelés háromdimenziós modellezése kapcsolódik. E vizsgálatok segítségével könnyebben választhatjuk ki a környezetvédelmi szempontból előnyösebb nyomvonalat és segítséget kapunk az alagúthosszak optimalizálásához is. A NIF Zrt. és az Áramlástan Tanszék először holnap a nyilvánosság előtt is bemutatja a vizsgálatok helyszínét és módszerét. A vizsgálat időtartama alatt több alkalommal lehetőség nyílik az érintett önkormányzatoknak, civil szervezeteknek és a sajtó képviselőinek, hogy megismerkedhessenek a mérések rész –és végeredményével, valamint interaktív módon vegyenek részt a vizsgálatokban.